Göteborg med den bästa!

Publicerad 2008-06-29 18:26:59 i Allmänt,


Har varit i goa göteborg med lisa, kan berätta lite om det.
Få se nu.. Natten mot lördag var jag ju såklart sådära förväntansfull och pirrig så lite sömn den natten. Kanske 1 timme bara. Skulle ju gå upp klockan 5 :o Tåget ner mot göteborg gick rätt så snabbt plus ett byte till buss i öxnered pga att de bygger om tågrälsen.
Väll framme i göteborg var det soligt och fint så det var bara att hitta första bästa spårvagn som kunde ta oss till liseberg.
Sjuuuuukt roligt där inne. Jag vågade på mig att åka höjd skräcken för första gången jag spände mig not lite väll mycket när man satt längst där uppe och väntade på att skjutas neråt. De få sekundrarna kändes som evigheter. Men tillslut så släpptes man ner och jag tappade andan och pirrade rejält i magen. Var nog för att jag var så spänd, men jag ska åka den igen för vilken känsla.
Balder var ju såklart en självklarhet att åka, den roligaste attraktionen på liseberg enligt mig. Andra gången vi åkte den så blev det teknisk fel så vi satt fast i den 70graders baken! :o Jag och lisa satt längt back och jag var livrädd att den bara skulle släppa och åka bakåt. Min och Lisas puls var nog i 180. De tekniska felet hände 2ggr till och med. Men vi var så övertrötta så vi skratta hela vägen genom balder men visst, vi var livrädda att den skulle stanna igen.
Flumeraider åkte vi ett antal gånger. Och det såg tillslut ut som att jag hade badat med kläderna på.. ;p
Mot kvällningen gick vi med våran tunga packning mot vandrahemet som vi var lite osäkra på vart det låg så vi frågade 2 göteborgare på vägen och dom visste inte ens att det fanns ett vandrarhem i göteborg, Bra där ;d
Ont i fötterna och trötta var men tillslut hittade vi det. Och kan ju redan nu säga att det var nog första och sista gången jag var där inne.
Sängarna kände jag inte om det var något fel på för jag somnade så fort jag lagt mig. Men personalen var så otrevliga så det skreck om det. De hade varit det mot tjejen vi sov med också. Tror även de var det mot de andra också. Även frukosten var äcklig så man fick bara dåliga sidor av det vandrarhemet.
Klockan 10 var vi ute ur helvetet kan man lätt säga. Så vi gick med våran tunga packning, trötta och sletna för att ta oss till tågstationen. Vi la oss på en parkbänk och prövade livet som en uteliggare, haha. Sjukt trötta var vi. Det var bara att vänta på att tåget skulle komma. Men tiden gick väldigt fort som tur var.
Ifall så har det varit grymt roligt med lisa och liseberg. Får vi göra om, fast bo på något annat vandrarhem eller hotell.

- men lisa vad gör du?
- men vad gör jag?
(klockrent)



(i flumraidern som åktes många gånger! :)
    (Vi med våra fina kaninöron)
   

 (3D bion, självklart)                                             (blöt?)
  


annamaria;

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-06-29 20:35:22

HAHHAHA, sista bilden, haha klockren!

Postat av: Anna

Publicerad 2008-06-29 21:53:22

Svar: höhö, ja blöt blev jag ju som kanske syns! ;p

linnet ska lixom vara ljuslila.

Postat av: LOVISA

Publicerad 2008-06-30 14:37:59

tack:) hoppas ni hade det kul i gbg :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela