skolavslutningen.

Publicerad 2008-06-12 23:45:45 i Allmänt,

Vet inte riktigt hur känslorna var/är över att jag har slutat 9:an.. Glad för att jag har ett 9 veckors sommarlov att se fram emot men även ledsen över att lämna världens bästa klass. Vi har gått igenom så otroligt under alla våra 3 år. Jag kommer sakna allt och alla.
Fick frukost på sängen som verkligen uppskattades eftersom jag var hur trött som hellst. Sen skulle jag upp och göra mig iordning som jag var lite seg på för jag var lite trött. Men det gick. Jessicas familj kom och hämtade upp mig och vi åkte till nettan för att hämta blommorna sen vidare till skoghalls kyrka där det blev fotografering och sjungande. Även där brast tårarna för mig, kören sjöng så fint så man fick massa tillbaka blickar över mina 3 år när rektorn pratade om de 3åren.

9D, oslagbara! ♥


Den sista lunchen blev också på mörmon, kyklingklubba, ris, wookgrönsaker och sötsursås stod på menyn. Kanske inte värdens godaste men det gick ner.
Sexåringarna kom och sjöng idas sommarvisa och delade ut rosor, gud vad dom var söta.
Betygsutdelning och även sista gången man satt brevid emilia i sal 106, riktigt sorligt.
Sen var det dax för det man inte ville göra men endå så ville man, att springa ut ur mörmon under lärarnas armar. Karin klappade mig på ryggen och önskade mig lycka till i livet, där brast det igen denna gången riktigt mycket. Blev gråtkalas ute på skolgården och massor med rosor, packet och liknande runt halsen.
Väll hemma så kom lisa och emelie på fika, sen kom även farmor, jessica och anna. Fick presenter som tex. ett halsband från dyrberg som är mitt favvo. En godisskål med massor av godis, gossedjur, ljuslyckta, choklad m.m.
Dock saknade jag endast en person som kunde göra att så mycket bättre..
Jag och jessica åkte vidare hem till jenny där även sara, matilda och kim var. Hemma hos jenny bjöds det på pastasallad och grillad kykling, gööör gott. Vi drog senare ut men vissa omständigheter och en hals som inte alls är bra och en bränskada på mitt ben som värkte för varje steg jag tog och kallt var det också så var det hela inte så roligt längre så jag åkte hem.
Sängen du är efter längtad, här kommer jag!



annamaria;

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2008-06-13 00:58:26

Seriöst, jag gråter... Jag vill verkligen inte lämna klassen!

Detta är inget jag bara säger, men 9D kommer verkligen finnas kvar i mitt hjärta!

Postat av: Soffan

Publicerad 2008-06-13 06:59:18

jag blir alldeles tårøgd bara av att læsa ditt inlægg..det ær sååå mkt kænslor man kommer i kontakt med i samband med skolavslutningar..



lycka till nu søtis :) <3

Postat av: Julia svarar

Publicerad 2008-06-15 13:35:43

Hehe, det ska jag göra! :)

Du får ha det så bra här hemma och jag kommer sakna dig med, men jag skickar vykort! ;))

Postat av: Emilia

Publicerad 2008-06-16 00:03:55

Sorgligt men samtidigt ofattbart.. Jag förstår inte att vi aldrig ska vara en klass mer eller att det var sista gången vi satt i sal 106 tillsammans..♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela