bonden från färnbo talar.

Publicerad 2009-08-06 23:45:49 i Allmänt,

Befinner mig fortfarande ute på landet, fast imorgon är de hemfärd. (Så se upp på vägarna för det är jag som är chaffis! :))
Annars är livet på landet väldigt mysigt. Känner verkligen lugnet i kroppen och man blir så avslappnad, gillar att vistas här emellan åt för att få sig en tid att andas & koppla av lite.
Oj, vad jag lät poetisk... :p

Det kryllar av mygg här uppe vilket har märkts på mina händer som är fulla av små röda kliande prickar, 37 st om man ska vara exakt.
Fick dom när jag följde med mamma & mormor ut i skogen för att plocka blåbär och svamp, mys faktor på hög nivå om man bortser från mitt nästan panikslag av alla surrande mygg runt omkring mig. =)

Mamma och jag har tagit några kvälls cykelturer på ön i den varma sommarkvällen då hon pratade och visade barndoms ställen, mysmysmys! :)
De flesta hus här är små röda stugor med lador, traktorer osv.. Funderar på att bli bonde istället för att läsa vidare till tvåan nu faktist, en 17 års kris kan vi jue kalla de? ;d

Har varit på strandsjö badet med moster idag för en sol&bad dag, häääärligt :)
Mot kvällningen bakade jag en blåbärspaj utav blåbären som vi plockade, den gillades! :)

Jovars, imorgon är de hemfärd som gäller som sagt & brudarna får göra min kväll, let´s go girls!

annamaria;

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela